Recensie: Siep wordt piraat
Recensie van juf Ivette
Voor de trouwe lezers, jullie weten inmiddels dat ik gek ben op prentenboeken met iets extra’s. Met het boek Siep wordt piraat krijg ik zeker weer mijn zin. In het boek zitten allerlei flapjes en envelopjes die opengemaakt kunnen worden. De voorkant is druk, maar op een positieve manier. Je ziet het piratenschip op zee, met op het zeil de titel van het boek. Er staat een norse piraat aan het roer en verder zijn er nog meer mensen en dieren te zien die wél allemaal blij kijken. Op de achterkant zie je een gezin aan wal bij een huis en in de zee drijft flessenpost. De brief is leesbaar en ook zijn er 3 foto’s toegevoegd. Deze kaft nodigt uit om in gesprek te gaan over het boek. Er is al zoveel te zien, met de kinderen kun je hier zelf al een verhaal omheen bedenken. Zou die voorspelling uitkomen?



