#100happydays – dag 15 t/m 21
Alweer een week vol mooie momenten voorbij. Deze week van #100happydays begon met een geweldige taalles in groep 6, verder was het in deze week 1 april en hebben we een erg leuk spel gespeeld tijdens het buiten spelen.
- In groep 6 moesten de leerlingen het spel ‘woordenprikkertje’ spelen tijdens de taalles. In een boek werd een woord geprikt en dat typten beide leerlingen op hun tablet. Daarna moesten ze proberen in twee minuten tijd zoveel mogelijk nieuwe woorden te maken van de letters van het geprikte woord. Na die twee minuten werden de woorden vergeleken en werd er gekeken wie de meeste woorden had. Er werd hard, goed en enthousiast gewerkt en ik heb dan ook erg genoten van deze les.
- Op donderdagmiddag staat er iedere week knutselen op het rooster en deze donderdag zijn we begonnen aan een kunstwerk voor Koningsdag. Hopelijk komen ze morgen af, want dan deel ik graag de eindresultaten met jullie.
- 1 april! Wij gaan op vrijdag altijd met de bus naar de gymzaal en mijn collega had bedacht dat we de leerlingen zouden vertellen dat we vanaf nu lopend zouden gaan. Ze trapten er met z’n allen volledig aan! Mooi in een rij met veiligheidshesjes aan liepen we richting…de bus! Sommige leerlingen waren zwaar teleurgesteld, ze hadden wel willen lopen met het mooie weer.
- Zaterdag mocht ik naar de verjaardag van een klein vriendje en zijn moeder. Op 31 maart was de kleine man 1 jaar oud geworden en zijn moeder was zaterdag echt jarig. Op zijn lijstje stonden Toet Toet Auto’s en van ons kreeg hij Bram Brandweer.
- Zondag was echt een ZONdag.
- Mijn leerlingen spelen in de pauze, en voor schooltijd en tijdens de overblijf, eigenlijk alleen maar tikkertje. In groep 3/4 is mijn collega enkele weken geleden begonnen met het introduceren van andere pleinspellen en dat goede idee heb ik overgenomen. Er bleken twee kleine parachutes op school te liggen en maandag hebben we met de parachutes en ballen gespeeld in de pauze. Simpel, maar leuk! Mocht iemand nog andere leuke pleinspellen weten? Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
- In groep 5 is de vierde les van blok 5 bij begrijpend lezen de leukste van het schooljaar bij dat vak. De leerlingen moeten een proefje uitvoeren en ook dit jaar was het weer een groot succes. Een leuke manier om te ontdekken dat goed kunnen begrijpend lezen best handig is.