Recensie: Speur poep en andere sporen

Recensie van juf Hilde
Wist je dat olifanten ongeveer 70 kilo per dag poepen? En dat vogels niet plassen? En dat aalscholvers dodelijke drollen ‘leggen’? In het boek Speur Poep en andere spannende sporen staan allerlei interessante weetjes over zowel poep als andere sporen van dieren. Als je gaat werken over het thema dieren, dan is dit een mooi boek om aan te schaffen.

Korte samenvatting

In dit informatieboek Speur Poep en andere spannende sporen kom je achter allerlei leerzame weetjes over dieren. Zo staat er informatie in over de verschillende pootafdrukken van dieren. Ook worden diverse woonplaatsen beschreven, zoals holen en nesten. Maar ook weetjes over schedels, braakballen en eieren. Een paar dieren, die gevaarlijk zijn om te volgen, staan ook beschreven. Bijvoorbeeld slangen, ijsberen en komodovaranen. Om je kennis te testen staat er een paar keer een quiz in het boek.

Bekijk het boek vast hier

Wat vind ik van het boek?

Ik vind het boek Speur Poep en andere spannende sporen een leuk en leerzaam boek. De invalshoek om dieren te beschrijven vanuit de sporen, die ze achterlaten, vind ik origineel bedacht. Er staan getekende illustraties van Claire Almon in het boek. Deze illustraties ondersteunen de tekst. Claire Almon heeft rustige kleuren gebruikt waardoor, desondanks er veel illustraties per bladzijde in staan, het rustig overkomt.

Door de vele illustraties en korte teksten is het een toegankelijk boek. Het boek is voor kinderen vanaf 8 jaar oud.

Het boek aanschaffen

Bestel het boek bij Libris.nl en zorg dat het geld bij een boekhandel terechtkomt of bestel het bij bol.com via onderstaande afbeelding.